Detroit Iron

Born in the USA
Teraz jest niedziela, 21 stycznia 2018, 22:29

Strefa czasowa: UTC + 2


Regulamin działu


Linki do youtube nalezy umieszczać w znacznikach
[youtube] TU WSTAW LINK DO YOUTUBE [/youtube]
Linki do stron nalezy zamieszczać w znacznikach:
[url]TU WSTAW LINK DO STRONY[/url]
Linki do zdjęć zamieszczonych zamieszczać w znacznikach:
[img]TU%20WSTAW%20LINK%20DO%20ZDJĘCIA[/img]



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 22 lutego 2015, 22:03 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 lutego 2015, 18:30
Posty: 30
Z tego co wczytałem - w serii koniec lat 70, początek 80 był problem z wałkami rozrządu, wycierały się - cięcie kosztów i brak kontr. jakosci - cos jak w silnikach VW 1.9, 2.0 tdi. :P Sorry za porównanie :lol: ale efekt taki sam.

305 - From 1976 onward into the early 1980s, these engines were also prone to wearing out their camshaft's lobes very prematurely due to a combination of improper manufacturing and reduced/poor quality controls, (a result of GM Cost-Cutting Measures).
http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_ ... engine#305

Tak czy siak te motory pewnie są długodystansowe, ale zawsze cos tam miło wiedzieć. :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 23 lutego 2015, 08:38 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 17 czerwca 2010, 15:15
Posty: 192
Lokalizacja: Wrocław
sprawdz przedewszystkim skrzynie bo te modele z 80 lat miały raczej th 200 R4 (nie należały do bardzo wytrzymałych w porównaniu do TH 400 / 350).
pozdro

_________________
Obrazek
Caprice 79 350+NOS Camaro 79 350+NOS Camaro 80 350


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 23 lutego 2015, 15:07 
Offline
Detroit Iron member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 czerwca 2010, 16:57
Posty: 1239
Lokalizacja: Opole
A garaż można zawsze o 20 cm spróbować wydłużyć od strony wjazdu. Ja burzyłem, budowałem od nowa, potem poszerzałem bramy. Teraz już mi każdy amcar z wyjątkiem stretcha wejdzie.

_________________
Cadillac - Standard of the World

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 24 lutego 2015, 10:56 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 09:42
Posty: 436
Lokalizacja: Warszawa (WK)
To może ja też dodam coś od siebie:
1. TH200-4R to wcale nie są takie złe skrzynie. Często są natomiast mylone ze starszą skrzynią th200, która również była montowana w Capricach w tamtych latach, jednak są to dwie różne konstrukcje.
TH200 to skrzynia trzybiegowa, będąca zubożoną (i niestety tym samym słabszą) wersją TH350, a TH200-4R to skrzynia czterobiegowa, mocno zmodyfikowana w stosunku do TH200 z usuniętymi w zasadzie wszystkimi wadami fabrycznymi TH200 (ta ostatnia faktycznie potrafiła umierać jeszcze w czasie fabrycznej gwarancji i często była wymieniana przez dealerów na TH200-4R albo TH350 ze względu na taką samą długość).
Reasumując, jeżeli w tym aucie na wskaźniku wrzuconego biegu widnieje "D" i obok "D" w kółeczku, to znaczy że masz skrzynie z overdrivem, czyli czterobiegową TH200-4R i raczej nie powinno z nią być problemu.

2. 305' w Caprice od 80 do 87 roku to jest LG4, później L03. Na jakichś mądrych forach też kiedyś czytałem o tych problemach, o których piszesz, ale to raczej chodziło o LG3 montowane do 80' roku i bardzo wczesne LG4. Ten egzemplarz jest z 84 roku, więc nie sądzę, żeby tutaj takie problemy się pojawiły.

3. Co do sprzedającego, to chyba każdy tutaj potwierdzi, że Piotrek wkłada dużo serca we wszystkie auta, nawet te które sprzedaje ;) Tutaj nie ma mowy o półśrodkach i odwalaniu lipy. Jeżeli auto ma jakieś wady, to sądzę, że na pewno Cię o nich uprzedzi. Sam się interesowałem początkowo tym autem, bo przynajmniej wiadomo, że jak od Piotrka, to nie ulep, ale stwierdziłem, że muszę jeszcze poodkładać ;)

No i ten egzemplarz jest trochę biedny wyposażeniowo, ale to akurat jest indywidualna kwestia i nie każdemu to musi przeszkadzać.

Jeśli chodzi ogólnie o Caprice i w ogóle B-body tej generacji, to naprawdę są bardzo wdzięczne auta. Proste jak cep, trwałe i ogólnie trudne do zabicia, a na dodatek jak na lata 80' i amerykańskie standardy, całkiem przyzwoicie hamują i się prowadzą (zwłaszcza z opcją F41 ;) ). Miałem takie dwa i obydwa uwielbiałem, a teraz, po wielu pomysłach na kolejny głupi samochód jakie chodziły po mojej głowie od czasu sprzedaży Oldsa Delty, doszedłem do wniosku, że nie ma to jednak jak stary dobry kant i właśnie też będę szukał czegoś takiego (jak już odłożę wystarczającą sumę ;) ).

_________________
V945 93'
Ex: W123 240D 78'
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham 84'
Ex: W123 240D 84'
Ex: Chevrolet Caprice Station Wagon 86'


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 24 lutego 2015, 14:25 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 lutego 2015, 18:30
Posty: 30
Dziękuję za uwagi, są pomocne, tym bardziej od kogos, kto posiadał omawiany model.

Co do garażu, faktycznie można rozważyć taką opcję - aczkolwiek wymaga to przemysleń.
Nie jest to garaż typowy - bez wchodzenia w szczegóły.

Co do omawianej Caprice. Mam kilka spostrzeżeń, o częsć już zapytałem Kolegę z Krakowa.

Dalej - bez pustych deklaracji z mojej strony.
pozdr.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 26 lutego 2015, 11:26 
Offline
Detroit Iron member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 18:44
Posty: 1693
Lokalizacja: stalowa wola
Mam Caprice , smigam nim czesto jak jestem w Polsce i nigdy ale to nigdy nie bylo z nim klopotu . U mnie jest wlasnie skrzynia th-200 4R i potwierdzam ze jest nie do zabicia i wedlug mnie chodzi duzo plynniej niz obecne automaty . Mój jest z 88 roku wersja kombi . Kocham to auto i pod wzgledem prowadzenia , prostoty konstrukcji i niezawodnosci to auto miazdzy konkurencje na potege . Polecam Caprice kazdemu , wedlug mnie jedno z najlepszych aut jakie zostalo wyprodukowane .

_________________
1984 Cadillac Coupe DeVille
1993 Buick Roadmaster Station Wagon
2011 Ford Crown Victoria P71 Police Intetceptor
korek tel: 692 395 231


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 26 lutego 2015, 12:18 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 lutego 2015, 18:30
Posty: 30
Caprice wyglada na auto godne zaufania. Nie jest nobilitujacy, ale bardzo Down to Earth. Nie ma tu przerostu formy nad trescią.

Z jakiego okresu czasu silniki miały gaźnik a z jakiego już wtrysk i co stwarza mniej problemów w obsłudze ?

@Korek. Twój ma wtrysk czy gaźnik ?

A propos.

Podobne wrażenie wywiera Ford Crown Victoria, tutaj '88. Jest ich chyba mniej-tych z lat 80-tych.- przez to są chyba bardziej oryginalne. Jakies opinie n/t Crown Victoria - the 80's ?
Obrazek

Dziękuję i pozdr.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 26 lutego 2015, 12:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 czerwca 2010, 19:55
Posty: 1806
Lokalizacja: Warszawa
Kwestia gustu raczej. A odnośnie opinii to pamiętaj, że oba auta będą miały ok. 30 lat i kluczowe jest znalezienie zdrowego egzemplarza, a nie to co się sypało jak wyjechał z fabryki ;-)

_________________
Obrazek
https://www.facebook.com/HellOnWheels67


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 26 lutego 2015, 20:18 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 09:42
Posty: 436
Lokalizacja: Warszawa (WK)
W kwadratowym Caprice sedanie monowtrysk (TBI) montowano tylko w 89 i 90 roku. Od 82 albo 83 do 88 roku był gaźnik Rochester E-Quadrajet. To dość specyficzna i skomplikowana konstrukcja, bo jest to w uproszczeniu gaźnik sterowany komputerem, ale jak działa prawidłowo, to naprawdę jest to fajne ustrojstwo - oszczędny, a jednocześnie wydajny. Sęk w tym, że rzadko kiedy działa prawidłowo i mało kto umie z tym dojść do ładu ;) Silnik w sedanie to zawsze był Chevy 305 (w egzemplarzach na Kanadę pakowano czasem 307 Oldsa), do 87 roku LG4, a od 88 roku L03.
W kombi silnik 305 chevroleta był do 86 roku. Od listopada 86 montowano wyłącznie 307 Oldsmobila i od tego samego roku co w sedanie, aż do końca produkcji kanta w 90 roku, silniki zasilane były w/w gaźnikiem Rochestera.

Co do CV: fakt, też fajne auto, bo kanciaste, bo tapczan itp., ale jakoś wg mnie Caprice jest fajniejszy. Według mnie dlatego, że jest po prostu ładniejszy i jakoś tak bardziej spójny stylistycznie w tej swojej kanciastości ;)

_________________
V945 93'
Ex: W123 240D 78'
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham 84'
Ex: W123 240D 84'
Ex: Chevrolet Caprice Station Wagon 86'


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 26 lutego 2015, 21:44 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 21 lutego 2015, 18:30
Posty: 30
@fullsize-pomocna kompilacja wiedzy.
Wniosek odnośnie zasilania wyciągnięty.
Pozdr.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Advertisement

ADS


POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL