Detroit Iron

Born in the USA
Teraz jest wtorek, 17 lipca 2018, 03:46

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 19 czerwca 2016, 20:41 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 01:06
Posty: 288
Zastanawiałem się czy tworzyć nowy wątek dla mojego wozu w czasach kiedy wszyscy siedzą na fejsie ale wydaje mi się, że na tym forum jest zarejestrowanych dużo użytkowników tego modelu (o ile tu jeszcze zaglądają). Poza tym pamiętnik wozu fajna rzecz.
Kilka słów wstępu... odkąd pamiętam albo odkąd przestałem myśleć o 3gen Fbody, marzył mi się Caprice sedan w ostatniej budzie, tzn po 91r. Przez 3 czy 4 lata oglądałem sporo sztuk (Marcina LS1, Złote 96 z Old Americam Cars, bordowe 4,3 z Łodzi, czarne 4,3 z Warszawy, niebieskie 96 z Sopotu itd) Ostatecznie wyklarowała mi jedyna możliwa specyfikacja wozu- rocznik 94-96 i silnik 5,7 LT1. Byłem bliski kupna pięknej czarnej sztuki z Wawy chyba 93 rok, która rzekomo miała mieć zmieniany silnik z oryginalnego 4,3 L99 na 5.7 LT1. Wizualnie nie da się odróżnić L99 od LT1, sprawę wyjaśnił mi ostatecznie Dr Vette znajdując na bloku wybite "4300" :roll: Zacisnąłem zęby i wróciłem z kasą do domu..
Rok temu byłem w Sopocie na oględzinach niebieskiego 96 ale na miejscu okazał się bardzo zaniedbany i drogi więc odpuściłem ale pozostałem w kontakcie z właścicielem.
W tym roku stwierdziłem, że czas wziąć się w garść i coś wreszcie kupić. Wyboru nie miałem zbytnio bo tylko jedna sztuka, która była na sprzedaż odpowiadała moim wymaganiom więc siadłem z kumplem w pociąg i pognałam raz jeszcze na wybrzeże.
Tak oto miesiąc temu zakupiłem jednego z dwóch w Polsce cywilnego Chevy Caprice Classic z fabrycznym silnikiem 5,7 LT1 wyposażonym dodatkowo w trailer towing package :D :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Lista rzeczy do zrobienia w tym aucie w dniu zakupu ledwo zmieściła mi się na A4, w miarę ogarniania kolejnych tematów wyłażą kolejne :mrgreen:
Końca nie widać... ale ważne, że auto jest i nie oddam go za żadne skarby!!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 20 czerwca 2016, 23:54 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 22:28
Posty: 374
Lokalizacja: Barwice - Polska ; Peterborough - UK
i tu tez Ci gratuluje i pozytywnie zazdroszcze modelu , Capricy są the best :mrgreen: :!: :!: :!:
ps. fajnie że założyles wątek bo ja nie facebukowy :wink:

_________________
Daniel
Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8
ex Chevy Caprice 5.0 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 22 czerwca 2016, 22:24 
Offline
Detroit Iron member

Dołączył(a): niedziela, 13 czerwca 2010, 19:18
Posty: 62
Lokalizacja: Lublin
Barteku!
Jestem świadkiem twych przemian na przestrzeni lat. Kierunek właściwy, trzymaj się tylko V8, reszta przyjdzie sama.... [edit] V10 w Viperze spokojnie przejdzie.
Łał. Lusterka jełropejsate? Czy te roczniki już tak miały?

_________________
'69 Dodge Monaco 500, '92 Chevrolet Caprice Wagon


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 22 czerwca 2016, 23:22 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 01:06
Posty: 288
To jest polift czyli 94-96 różniący się od wcześniejszych z zewnątrz głównie właśnie lusterkami, lampami i tylna szybka nie jest szpiczasta. Jest też odkryte tylne koło ale roczniki 93 tzw przejściowe też już to miały. Więcej różnic jest w środku- inne tapicerki, deska digital, inne sterowanie nawiewami itp. No i jeszcze był w nich silniki L99 4.3.

Dziś wywaliłem oryginalne rezonatory wydechu ale przyjemność popsuł fakt, że odkąd wyciągnąłem prawie całą benzynę z baku, po zatankowaniu auto odpala dopiero po 12-15 sekundach kręcenia rozrusznikiem :( Kończą mi się pomysły co to może być bo paliwo niby podaje a zapłon jest cały nowy..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 23 czerwca 2016, 16:59 
Offline
Detroit Iron member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 czerwca 2010, 16:57
Posty: 1241
Lokalizacja: Opole
Ciśnienie paliwa zmierz. Bo to, że podaje np na odkręconym przewodzie paliwowym nie znaczy, że podaje dobrze jak się zrobi opór. Nie mówię, że to to, ale ja mam obecnie w swoim podobny problem i już wiem, że na bank jest to pompa paliwa. Albo podłącz zewnętrzną zasilaną wachą z kanistra i zobacz, czy się coś zmieni. Gratulacje z nabytku.

_________________
Cadillac - Standard of the World

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 23 czerwca 2016, 18:13 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 01:06
Posty: 288
Jednak skłaniam się do tego, że to optispark :(
Kwestia paliwa jest wykluczona, to coś z zapłonem, wywala błąd 0372.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 2 lipca 2016, 21:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 czerwca 2010, 19:52
Posty: 2618
I jak? Jednak opti?
Co do zmian zewnętrznych to są też inne klosze tylnych lamp, listwa chromowana na pokrywie komory bagażnika, inne listwy boczne i na zderzakach - czyli inne zderzaki :)

_________________
brak amcara doskwiera :(
-----------------------
"If it doesn't have four wheel drive, it's just a car"

http://www.grusgarage.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2016, 11:25 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 01:06
Posty: 288
Caprice już sobie grzecznie jeździ ale zanim do tego stanu doszliśmy skutecznie wydrenował mi portfel i prawie osiwiałem.
Błąd 372 oznaczał częściową awarię OPTI przez co w końcu odpalał w trybie awaryjnym. Po jego wymianie jest OK.
Ale od początku...
Byłem świadom, że to dość zaniedbana sztuka ale już nie było wyjścia- albo ten albo żaden.
I tak od zakupu ze spraw mechanicznych wymieniłem:
-wszystkie oleje i filtry wiadomo
-płyn chłodniczy wraz z czyszczeniem całego układu
-flexplate -miał połamane zęby
-rozrusznik zregenerowany -przez uszkodzoną koronkę zrobił się z niego śmieć
-w zasadzie kompletny układ kierowniczy- idle arm, końcówki wewnętrzne i zewnętrzne, drążek centralny
-łączniki i gumy stabilizatora przód
-chłodnicę
-optispark wraz z uszczelniaczem
-świece i przewody zapłonowe
-oba paski wielorowkowe od osprzętu
-przerywacz kierunkowskazów
-wymiana akumulatora i likwidacja rzeźby z klemami (zastosowałem przejściówki usa tak jak powinno być)
-geometria zawieszenia
-usunięcie rezonatorów i uszczelnienie wydechu

Część rzeczy robiłem sam, część zrobili mi dobrzy ludzie w Grus Garage i HPG.

Kilka fotek:
Obrazek

Wymiana chłodnicy
Obrazek

Obrazek

Przy okazji dorobiłem i uzupełniłem gumowe osłony między ramą a budą:
Obrazek

Na geometrii:
Obrazek

Jeżeli chodzi o mechanikę to w planach mam jeszcze montaż obu elektrycznych wiatraków zamiast wiskozy, montaż line-locka a w dalszych planach zmiana wydechu na Magnaflow, powoli kończą się też hamulce z przodu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 17 lipca 2016, 23:59 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 kwietnia 2012, 22:28
Posty: 374
Lokalizacja: Barwice - Polska ; Peterborough - UK
Pieknie trzymam kciuki za dalsze postępy w pracach i radosci z turlania sie ogórem LT1 :D :!:

_________________
Daniel
Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8
ex Chevy Caprice 5.0 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 6 sierpnia 2016, 18:54 
Offline
Detroit Iron member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 12 czerwca 2010, 22:39
Posty: 2312
Lokalizacja: Łódź
No prosze LT1. gratuluję


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Advertisement

ADS


POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL