Detroit Iron

Born in the USA
Teraz jest środa, 15 sierpnia 2018, 09:26

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 22:39 
Offline
Detroit Iron user
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 09:42
Posty: 436
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Czuję się wywołany, ale tym razem nie będę się za bardzo wymądrzał, bo sam niewiele wiem ;)
W sumie wg mnie obydwaj macie po części rację. Faktycznie Caprice w specyfikacji na Kanadę rożnił się nieco od US spec., ale niewiele. Faktycznie licznik jest wyskalowany w kilometrach, ale poniżej są mile, czyli na odwrót niż w USA. Poza tym CA spec. dostawał w fabryce lepsze zabezpieczenie antykorozyjne i klima nie była wyposażeniem standardowym i to chyba tyle jeśli chodzi o różnice. Poza tym w Kanadzie do sedanów fabrycznie wrzucano też 307 Oldsa zamiast 305 Chevy. Oświetlenie i lusterka w obu przypadkach były takie same. Wersje przygotowywane na Europę, to tak jak napisał korek: składane (obrzydliwe) lusterka, pomarańczowe lampy w zderzakach, asymetryczne lampy z przodu i pomarańczowe kierunki z tyłu.
Co do tych tylnych świateł, to jednak ciekawa sprawa...faktycznie była fabryczna europejska wersja tylnych lamp, w której jedna z trzech cześci miała klosza była pomarańczowa, ale była to część zewnętrzna. Alban pisze (i na zdjęciu widać), że zaślepiona jest część wewnętrzna... Kiedyś na jakimś anglojęzycznym forum wyczytałem, że w Kanadzie była przez krótki czas sprzedawana totalnie podstawowa wersja, która właśnie rożniła się m.in. tym, że tylko dwie z trzech sekcji tylnych lamp były świecące, a wewnętrzna była zaślepiona. Wyposażenie egzemplarza Albana absolutnie nie wskazuję na taka wersję, ale może auto gdzieś kiedyś przypadkiem w swoim "życiu" dostało takie "rarytasowe" lampy.
Co do made in Kanada na częściach auta, to nie ma to nic wspólnego z rynkiem na który było wyprodukowane. Po prostu GM miało fabrykę w Ontario w Kanadzie w której tłukli m.in. Caprice i auta tam robione mialy na częściach napisy "Made in Canada".
Inna sprawa, że z tego co wiem, auta przeznaczone na rynek europejski były produkowane własnie w tym zakładzie w Ontario, ale za tę informację nic sobie uciąć nie dam ;)

Jako bonus, macie linka do zdjęć Caprica w kanadyjskiej specyfikacji:
http://www.impalassforum.com/vBulletin/ ... p?t=262306

_________________
V945 93'
Ex: W123 240D 78'
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham 84'
Ex: W123 240D 84'
Ex: Chevrolet Caprice Station Wagon 86'


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 2 maja 2013, 23:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 czerwca 2010, 19:52
Posty: 2618
Powinienes Kuba kiedys napisac artykul do np Drivera o b-body. Swietnie sie czyta Twoje teksty :)

_________________
brak amcara doskwiera :(
-----------------------
"If it doesn't have four wheel drive, it's just a car"

http://www.grusgarage.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 3 maja 2013, 02:19 
Offline
Detroit Iron user

Dołączył(a): środa, 16 czerwca 2010, 23:06
Posty: 128
Lokalizacja: WROC£AW
więc i ja dodam coś od siebie.

Pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem gdy kupiłem pierwszego Caprice '81 było sprowadzenie z USA tylnych lamp i zamontowanie.. a dlaczego? Ano dlatego, że tak się złożyło iż mój Caprice miał te właśnie tylne lampy z dwoma żarówkami...świeciła się tylko środkowa sekcja co dla mnie było nie do zniesienia. Lampy fabryczne, żednego heniowania nie było - po prostu taki error z założenia dla Europy przerażonej powierzchnią jaką świeciły się oryginały w USA.

Z racji tego, że praktycznie byłem 2im właścicielem od nowości to znam historię auta. W takiej specyfikacji oświetlenia auto wyjechało 20 stycznia 1982 roku z salonu w Niemczech. Tak, nowy Niemczech - też byłem wtedy zdziwiony. VIN zaczyna się od cyfry 2 - a więc Made in Canada.

Przednie klosze kierunków pomalowane od wewnątrz na pomarańczowo (nie da się dziadostwa umyć...) - ale żarówki miałem jeszcze pierwsze chyba bo dwu-włóknowe, jedynie kableki do drugiego włokna przecięte. W obrysach z tyłu również były żarówki a jedynie kabelek był przecięty... Licznik w km/h - (tylko km, bez mil no ale i rocznik starszy więc może coś tam się zmieniało z czasem)

Podłączenie tylnych lamp z USA to nie było takie znowu proste jak w przypadku obrysów i świateł w zderzaku - tam już nie było luźnych kabelków które wystarczyło połączyć... Ale dla chcącego nic trudnego, jeden drucik do drugiego, od drugiego do trzeciego i się świeci na całego, hej! ;)

_________________
Obrazek

1990 Chevy Caprice 9c1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 3 maja 2013, 08:06 
Offline
Detroit Iron member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 18:44
Posty: 1693
Lokalizacja: stalowa wola
kurde Ciekawe jak to właściwie jest z tymi wersjami
Co by to nie była za wersja to i tak fura zajebista bez dwuch zdań 8)

Alban wygrzebałem u mnie w katalogu troche danych o Caprice '90 , może cos Ci sie przyda bo sa tu wszystkie symbole i oznaczenia

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
1984 Cadillac Coupe DeVille
1993 Buick Roadmaster Station Wagon
2011 Ford Crown Victoria P71 Police Intetceptor
korek tel: 692 395 231


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 3 maja 2013, 11:35 
Offline
Detroit Iron user

Dołączył(a): wtorek, 6 grudnia 2011, 22:32
Posty: 296
Lokalizacja: Wrocław
No dzięki.

Faktycznie u mnie może być tak jak kolega powyżej pisze...
Kabelki są w przednich lampach poprzecinane.
No i moje auto przyjechało do PL właśnie ze Szwajcu.
Może tak być że to naturalizowana wersja na Europę.
Mi tam te wszystkie przeróbki nie przeszkadzaj - zostawiam go w stanie "oryginalnym" takim jaki jest.
Przynajmniej na razie tak myślę :mrgreen:
Szukam tylko jakiejś fajnej kierownicy bo ta mnie dobija swoją cienkością...

_________________
Ranchero 500 74r - zara bedzie jeździć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 4 maja 2013, 01:24 
Offline
Detroit Iron member
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 12 czerwca 2010, 22:39
Posty: 2313
Lokalizacja: Łódź
obszyj skórą będzie dużo lepiej - a światła zawsze można przerobić


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 4 maja 2013, 11:16 
Offline
Detroit Iron user

Dołączył(a): wtorek, 6 grudnia 2011, 22:32
Posty: 296
Lokalizacja: Wrocław
Światła może przerobię, ale kierownica mi się nie podoba, a poza tym nie ma w niej tych listewek które zawsze odpadają...
A poza tym jakąś bardziej sportową bym chciał.

_________________
Ranchero 500 74r - zara bedzie jeździć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 20:46 
Offline
Detroit Iron user

Dołączył(a): wtorek, 6 grudnia 2011, 22:32
Posty: 296
Lokalizacja: Wrocław
No dobra...
Dziś było trochę czasu to się udało małą sesyjkę zrobić Caprisowi po lakierungu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Włala :mrgreen:

_________________
Ranchero 500 74r - zara bedzie jeździć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 21:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 czerwca 2010, 19:52
Posty: 2618
Noooo Panie ! Piknie ! Gratulejszyn :)
A oponki z tyłu i z przodu masz w tym samym rozmiarze? Cosik te tylne na mniejsze wyglądają? :)

_________________
brak amcara doskwiera :(
-----------------------
"If it doesn't have four wheel drive, it's just a car"

http://www.grusgarage.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 5 maja 2013, 21:30 
Offline
Detroit Iron user

Dołączył(a): wtorek, 6 grudnia 2011, 22:32
Posty: 296
Lokalizacja: Wrocław
Opony z tyłu sa większe - szersze w sensie od przednich...

_________________
Ranchero 500 74r - zara bedzie jeździć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Advertisement

ADS


POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL